Portfolio

Richard-Vervoort-SEO-specialist-WordPress-websitebouwer
Portfolio

Richard Vervoort | SEO | WordPress

Deze site icter-rvervoort over mij Richard Vervoort en→ sterke-veiligheidonline Richard Vervoort bevat informatie voor méér veiligheid en zekerheid op internet. Dit is in WordPress en SEO.

Stip Hosting | SEO | WordPress | Richard Vervoort

Mijn websites worden bij→ Stip Hosting gehost en hebben een SSL-certificaat. Ze zijn bereikbaar via IPv6 en staan op snelle SSD HTTP/2-servers in West-Nederland. Stip Hosting behoort tot de beste 4 Nederlandse bedrijven, heeft hoge scores in veiligheid en connectiviteit, goede service en meer staat in→ hostingproviders. Bij elke nieuwe test op die webpagina worden in actuele testen daarmee de vorige behaalde uitstekende eindresultaten steeds weer bevestigd. Dus een echt goed bedrijf.

Ik heb deze webhosting gekozen, omdat ikzelf zekerheid, gegevensuitwisseling met andere systemen en resultaten belangrijk vind. Goede stabiliteit bepaalt namelijk deels ook de aantallen bezoekers. Onder het admin-programma op Stip Hosting kan men talrijke aanpassingen op het interne sitesysteem aanbrengen en wijzigen. De inlogcode is dan voldoende. Zo ook op deze pagina Richard Vervoort.

CMS WordPress | SEO

Platform→ WordPress is een Content Management Systeem, CMS en zodoende ‘n online platform om sites en blogs te maken en vorm te geven, online te zetten, wijzigingen aan te brengen en zelf te onderhouden. Er zijn veel CMS systemen waaruit je kunt kiezen. WordPress is veruit de grootste.

Men kan in WordPress snel de eigen webpagina laten maken. Op elk moment kan men aanpassingen en uitbreidingen plaatsen. Via meestal gratis plugins of betaalde plugin versies van WordPress kun je op die online pagina de weergave en functionaliteit uitbreiden. Ook SEO kan door aanwezige plugins en voor de goede afstelling en vindbaarheid worden ingesteld. Hoe meer data je gaat invullen, hoe beter de Google en Bing zoekbots alles kunnen vinden en in zoeklijsten opnemen.

Voor de instelling e.a. in WordPress bekijk de Franstalige netprof video op→ Dailymotion.

De meerderheid van webadressen wordt bezocht via smartphone en niet meer op desktop, laptop of tablet. De afstelling van websites voor ‘t beste mobiel gebruik op smartphone en tablet heet in het Engels responsive. Daarbij moet vooral die mobiele weergave uitstekend zijn ingesteld, goede scores behalen en ‘n snelle laadtijd hebben. Wanneer ‘n webpagina daarbij op véél fronten goed scoort, belonen zoekmachines dit met ‘n hogere waardering in de getoonde zoekresultaten.

“Automatisering en digitalisering nemen toe en websites en apps spelen daarbij ‘n rol”

Alle inhoud, foto’s en links van de webpagina moet op soortgelijke manier op smartphone en tablet werken als op laptop en desktop en ook goed vindbaar zijn. Websites moeten verder binnen enkele seconden geladen kunnen worden. Hoe méér seconden het daarna zal duren, hoe méér bezoekers afhaken. Gebruik van de cache plugin, laadversneller zorgt voor ‘n blijvend snellere laadtijd. Na wijzigingen in zo’n webadres moet je deze eerst resetten voor de laatste updateversie.

Welke SEO indeling?

Met→ SEO, optimalisatie en→ SEA, zoekmachine advertering wordt voor ‘n goede vindbaarheid en presentatie op internet gezorgd. Het is aan te raden om voldoende energie hieraan te blijven besteden, omdat daarmee in korte tijd de vindbaarheid voor producten en diensten sterk verbeterd wordt.

OnPage en OffPage is er voor SEO. OnPage hangt direct samen met interne onderdelen die men zelf in de website heeft geplaatst. OffPage houdt zich bezig met de externe linkopbouw naar andere webadressen, advertenties en marketing op sociale media. Meer info staat in→ OnPage Offpage SEO.

De combinatie van zowel OnPage en OffPage zorgt voor de beste vindbaarheid van de webpagina onderdelen tussen al de resultaten. Op deze site Richard Vervoort heb ik allereerst de OnPage info ingesteld, want dit is de basisinstelling bij elke webpagina. Dan komt de OffPage aan de beurt.

Meer informatie over SEO en WordPress in Duitse taal is in deze video→ Dailymotion.

Vergroten klik op foto

Je kunt webpagina’s via al die data in WordPress met SEO aantrekkelijk maken voor zoekrobotjes van zoekmachines, crawlers, zodat ‘t interessanter wordt om deze weer te bezoeken. Duur en tijdstip dat online pagina’s door crawlers bezocht worden, kun je niet zelf bepalen, maar wel door SEO sturen.

Omdat crawlers de bezoeken zelf bepalen, is ‘t aan te raden om alles zo goed mogelijk te formuleren. Hoe méér relevante teksten en SEO data worden ingevoerd, hoe interessanter het voor hen is om sites te bezoeken, indexeren en daarna hoger op te nemen in de zoekresultaten, de SERP.

Goed overzichtelijke en veilige webadressen worden belangrijker bevonden en vaker bezocht door zoekrobotje dan ”slechte” met onvoldoende informatie. Deze laatste soort website wordt eerder als “oninteressant” gezien om deze hoog in hun zoekresultaten te zetten. Prestaties, SEO-scores, snelheid, weergave e.a. zijn daarbij onderdelen die beoordeeld worden. Hoe beter de behaalde scores zijn hoe hoger deze bij de gevonden resultaten in Google e.a. zijn weergegeven.

Internet is voor de meeste bedrijven en organisaties erg belangrijk geworden. Producten en diensten onder WordPress worden online gezet, daarna door zoekmachines geïndexeerd, opgenomen en weergegeven en kunnen door internetgebruikers gezocht, gevonden en/of besteld gaan worden. Andere talen zoals Duits of Engels kunnen ingesteld worden via ‘n eigen URL of subpagina’s in de hoofdsite en is praktisch voor verkoop en klantenservice.

De werking van SEO met alle afstellingen voor Google is te zien in deze→ Dailymotion.

Gouden divider site Richard Vervoort
SEO testprogramma’s
Welke SEO resultaten?

Wanneer de site qua teksten en foto’s goed is gebouwd, goede zoekwoorden in de teksten talrijk voorkomen, SEO na testen goed is ingesteld en de beveiliging optimaal is is een deel klaar. Als de laadtijd ook op smartphones snel is, lokale resultaten zijn ingevuld, problemen via programmeersites zijn opgelost, er voldoende backlinks en bezoekers komen en alles goed responsive functioneert is dat uiteindelijke doel bereikt. Als ideaal voorbeeld bekijk eens de Duitse site→ omt.de.

Zo’n webpagina ziet er dan aantrekkelijk uit en leest gemakkelijk, heeft o.a. ‘n hoge score in zoekmachines, is ook vindbaar via onderdelen uit de website, heeft een perfecte weergave op laptop, tablet en smartphone en kent (bijna) geen laad- en weergaveprobleempjes meer. Scores van 85 of nog hoger en ‘n laadsnelheid van 85 of hoger op de schaal van 100 en overige goede resultaten zijn dan haalbaar. Via aanpassingen en verbeteringen zijn die steeds verder en steeds weer te vergroten.

Google rekent er momenteel automatisch op dat pagina’s altijd snel laden. Snelle sites krijgen géén beter zoekresultaat, maar juist langzame zakken verder naar beneden of verdwijnen geheel uit zoeklijsten. Vooral de verblijfstijd op sitepagina’s werd de afgelopen jaren steeds belangrijker qua hoogte op de online zoeklijst. Zodra concurrenten hierbij beter scoren zakken anderen naar beneden.

Eigen ingevoerde rich snippets, zogenaamde kleine tekstfragmenten zorgen ervoor, dat ondanks lagere klassering bezoekers toch de weg naar blog of site zullen vinden. Korte antwoorden op gestelde vragen zijn daarbij erg belangrijk. Zulke teksten moeten dan wel passen en tot de hoofdthema’s behoren.

Daarna zorgen Google en Bing dat alles hoger in hun zoekresultaten is ingedeeld, lokaal getoond wordt en voor alle gebruikers snel te vinden is. Wanneer er voldoende OnPage en OffPage SEO elementen zijn aangebracht gaat dit zorgen dat de vindbaarheid merkbaar verder zal verbeteren.

Nieuwe teksten en foto’s, andere aanpassingen en verbeteringen in de webpagina maken zoekbots nieuwsgierig om webpagina‘s opnieuw te bekijken en indexeren. Online diensten zoals Google moeten bij aanvragen natuurlijk wel passende data kunnen tonen en gaan hiervoor op zoek. Bezoekers maken hiervan gratis gebruik en betalen via hun afgestane persoonlijke metadata. Zoekinfo brengt zulke diensten ook véél extra inkomsten in miljarden euro’s via alle verstuurde en bekeken reclame. Zodra op het web iets gratis is ben jezelf namelijk dat product.

Richard Vervoort | SEO specialist | WordPress websitebouwer
  • Creatief | Analytisch | Nauwkeurig | Luisteren
  • Gedreven in SEO en WordPress