Contact

Richard-Vervoort-SEO-specialist-WordPress-websitebouwer
Contact

Richard Vervoort | Contactgegevens

Richard Vervoort, Venlo (Limburg)

E-mail:→rich.verv@home.nl

Linkedin: Bekijk m’n→ pagina Richard Vervoort.

Telefoon: 06 230 47 923 • Indien niet bereikbaar dan inspreken.

Vergroten veeg over kaart

SEO en WordPress marketing | Richard Vervoort

Informatie op websites behoort actueel en correct te zijn. Het maakt niet uit of de website voor zakelijk gebruik, een organisatie of vereniging, persoonlijke presentatie of blog is. Naast websites worden sociale media zoals Linkedin, Facebook en Instagram zowel zakelijk als particulier veel gebruikt. Dit geldt ook in mijn site Richard Vervoort. Net als gebouwen e.d. hebben webpagina’s onderhoud nodig.

Naast SEO wordt bij b.v. WordPress ook SEA, Search Engine Advertising, oftewel adverteren op alle zoekmachines zoals Google en Bing gebruikt om diensten en producten te promoten. Dit→ SEA wordt door plaatsing van betaalde advertenties boven en naast zoekresultaten in→ zoekmachines getoond.

Deze advertenties worden vervolgens getoond als gebruikers aan ‘n advertentie gekoppelde zoekterm, keyword of woordengroep intoetsen. Internetgebruikers kunnen na het openen van advertenties naar betreffende websites geleid worden. De adverterende partijen betalen kleine bedragen alleen als er in op geklikt wordt. Reclame is voor ‘n belangrijk deel verschoven van de gedrukte media zoals tijdschriften naar online activiteiten van de vijf grote spelers in de digitale markt.

“Naast SEO wordt SEA gebruikt om diensten en producten te promoten en verkopen”

Vergroten klik op foto

Bij SEA zijn marketinganalyse en marketingplan, data-analyse, klantenbereik en internet verkoop wezenlijke onderdelen en via aanwezige data te vergroten, analyseren en aan te passen. Met name→ Google Ads en→ Bing Ads zijn erg grote spelers op dit gebied met een overweldigend marktaandeel. Voor deze marketingvorm wordt bedrijfsbudget ingepland en met alle verzamelde→ metadata kan het bereikte resultaat precies en telkens weer gemeten worden zoals bij→ A/B testen.

Iedereen bepaalt zelf om wel of niet reclames te bekijken. Ad-blockers helpen op internet om zulke boodschappen krachtig te blokkeren. Andere zoekmachines zoals Ecosia, MetaGer, Swisscows en Lilo plaatsen bijna geen advertenties en dit maakt info zoeken rustiger. Doordat je doorsturen van eigen metadata sterk vermindert, beperk je ook automatisch jouw eigen digitale sporen op internet.

Google Business als gratis bedrijfsprofiel is interessant voor bedrijven en organisaties. Na aanmelding, verificatie per briefpost en invoering van de toegestuurde verificatiecode wordt dit onderdeel direct inzetbaar. Hiermee kan men bepalen hoe jouw lokaal bedrijf op verschillende plaatsen in Google zoekresultaten en mappen zichtbaar is. Foto’s, openingstijden, adressen, websitenaam en service kan je allemaal gecontroleerd invoeren en zodoende alle lokale resultaten beheren en onderhouden.

Nieuwe klanten werven, beoordelingen aanvragen en extra reclame krijg je ermee. De laatste jaren wordt de aanwezigheid van dit profiel erg positief beoordeeld. Zoekwoorden moeten in alle onderdelen staan en dit laat bedrijven mede hoger in SEO eindigen. Stapsgewijs daarna ingevulde data verbeteren. Hoe nauwkeuriger en uitgebreider data werd geplaatst, hoe beter die uiteindelijk wordt weergegeven.

Dat profiel biedt allerlei handige statistieken om zelf te controleren waarop bezoekers klikken en wat ze bekijken op laptop, smartphone en tablet. Wanneer servicegebied, stad, dorp of regio meerdere keren werden genoemd, laat de zoekmachine aan de bezoeker weten dat het om lokale ondernemers gaat.

Hoe werkt marktbenadering?

Bij het opstellen van een strategisch marketingplan is de afzetplanmix in Product, Prijs, Plaats en Promotie als 4 P’s belangrijk en dit model is productgericht. Daarnaast bestaat ook het 4 C model dat consumentgericht is en speciaal voor bedrijven opgesteld is die vooral op de onlinemarkt actief zijn.

Ieder onderdeel is dus essentieel om de marktanalyse te doen slagen. Om een gerichte mix samen te stellen, moet men marktonderzoek doen om de behoeftes van doelgroepen te leren kennen. Daarna worden 4 P’s of 4 C’s met alle betreffende informatie voor de doelgroepen en markt verder ingevuld.

Bij Promotie of Communicatie horen o.a. de marketingactiviteiten om ‘n doelgroep te bereiken en internet wordt daarbij steeds belangrijker. Dit kan via SEO, Google Ads, blogs en Facebook Ads, persberichten, webinars e.a. plaatsvinden. Bij SEA zijn 3 hoofddoelen te onderscheiden namelijk zoveel mogelijk vertoningen op internet, ‘n zo groot mogelijk aantal clicks en als laatste zo veel als mogelijk conversies en dat zijn infoaanvragen, aanmeldingen of verkoop van producten.

SEA kan voor de betalende opdrachtgevers via zoekwoordadverteren gebeuren en efficiënt en doelgroepgericht door hen worden ingezet. SEA resultaten zijn o.a. perfect meetbaar, altijd bij te sturen en zichtbaar in resultaten en verdere informatie staat bij Wikipedia→ Google Ads en deze→ SEA.

Gouden divider site Richard Vervoort

Hoe gaat veiligheid online?

Online beveiliging in netwerk en webpagina’s is naast de ingevoerde zoekdata en plannen qua afzetvergroting altijd belangrijk. Gevaren op internet waren er altijd en namen de afgelopen jaren toe. Wanneer er onvoldoende aandacht hiervoor is, bestaat het risico op hackeraanvallen als men op elke link klikt en kopieën ontbreken. Bedrijven, organisaties en particuliere gebruikers kan dit overkomen.

Zeven maatregelen geven de ijzersterke bescherming op internet en dit alles is eenvoudig zelf te regelen. Maak ten eerste regelmatig veiligheidskopieën en sla deze op afzonderlijke systemen op. Harde schijf, USB-sticks, externe SSD harde schijf, NAS en cloud kan men hiervoor benutten. Installeer als tweede stap goede antivirus die naast virusopsporing nog veel méér bekijkt en beveiligt. Zo bewaakt antivirus o.a. het gehele netwerk, erkent en verwijdert schadelijke software en geeft zekerheid.

Derde onderdeel is de actuele updatedownload op smartphone, laptop, apps e.a. Vooral in Windows en Android werden voorbij jaren steeds weer zwakheden ontdekt. Sterke wachtwoorden die éénmalig per dienst worden gebruikt is het vierde deel bij deze beveiligingsstrategie. Maak dit compleet en neem daarnaast nog wachtwoordmanagers om afzonderlijke wachtwoorden versleuteld te bewaren.

Vijfde hoofddeel is op te letten wanneer je linken, bijlagen en QR-codes ongevraagd ontvangt en verzonden waren door onbekenden, want deze kunnen schadelijke software bevatten. Beter ingestelde spamfilters in e-mailberichten verhinderen deels dat iemand zulke berichten zal gaan ontvangen.

VPN, Virtueel Particulier Netwerk is onderdeel zes in deze reeks. VPN gaat de daraverbinding extra versleutelen, verbergt eigen IP-adressen en maakt nieuwe IP-adressen aan. Veiliger is dit o.a. tijdens banktransacties en geeft ook meer privacy. Tenslotte is data versleutelen als zevende maatregel de beste manier om persoonlijke gegevens en bedrijfsmatig zeker te bewaren. Na versleuteling was alle informatie onleesbaar en onbruikbaar door derden en na ontsleuteling is alles weer zichtbaar.

Zodra men deze 7 punten toepast is men optimaal beschermd tegen hackeraanvallen en schadelijke software. Mijn webpagina→ sterke-veiligheidonline Richard Vervoort geeft veel goeds tips, tools en informatie. Hoofddoel hiervan is internetgebruikers betere zekerheid te bieden, omdat velen onwetend nogal digitaal kwetsbaar waren. Digitale aanvallen veroorzaken vaak grote financiële en overige schade bij bedrijven en particulieren. Verhinderen ervan is altijd de betere en gemakkelijkste oplossing.

Controleer allereerst of er zwakke plekken in desktop, laptop, tablet, smartphone en router zitten. Doe dit via de 7 actiepunten en bekijk elk apparaat. Pas hierbij voorgestelde tools uit mijn webpagina toe.

Soms is een eenvoudige handeling zoals kopieēn laten maken, ijzersterke wachtwoorden opstellen, updates installeren of de uitvoerige controle vóór linken opening voldoende voor grotere veiligheid.

Daarnaast wijzen gratis en betaal programma’s bestaande uit webpagina’s, apps en downloads de weg naar veiliger internetverkeer. Gratis en afgeslankte versies, open source programma’s en Windows en Apple applicaties bieden al goede en overtuigende basis zekerheid die iedereen nodig heeft. Softwarebedrijven verdienen via betaalversies genoeg, zodat gratis tools hun bekendheid vergroten.

Wie meer mogelijkheden zoekt, uitvoerigere toepasbaarheid en bredere instellingen wil die neemt b.v. betaalprogramma’s uit de besproken adviezen. Software-ontwikkeling, testprocedures en langdurige onderhoud is specialistisch werk, kostbaar en kosten dus geld. Iedereen beslist zelf of hiervoor zo’n éénmalige software-aankoop of abonnement benodigd is. Zorg zelf dat je de beste webzekerheid krijgt.

Richard Vervoort | SEO specialist | WordPress websitebouwer
  • Creatief | Analytisch | Nauwkeurig | Luisteren
  • Gedreven in SEO en WordPress