Ikzelf

Richard-Vervoort-SEO-specialist-WordPress-websitebouwer
Ikzelf

Richard Vervoort | SEO expert | WordPress websites

Ik ben Richard Vervoort uit Venlo in Limburg en had na het VWO eerst Duits en Duitsland-Studies gestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarna had ik jarenlang als debiteurenbeheerder Duitsland en verkoop- en klantenservice medewerker gewerkt en interessante klantenservice- en verkoopresultaten behaald bij MKB-bedrijven. Steeds had ik me daarin verder ontwikkeld en eigen kennis en ervaring voortdurend uitgebreid. Met inzet en plezier heb ik destijds jaren gewerkt en m’n vaardigheden versterkt. Sinds 2018 richt ik me kortom op SEO specialist en WordPress sitebouwer.

Opleiding || Werkervaring | Studie
SEO WordPress || Verkoop en Klantenservice | Duitsland-Studies
Vergroten klik op foto

SEO specialist | wordPress websitebouw | Richard Vervoort

Door m’n belangstelling voor ICT besloot ik Richard Vervoort om dit professioneel aan te pakken en dus de opleiding te volgen. In 2018 ben ik daarmee begonnen en heb me gespecialiseerd in→ Front End met→ SEO en→ WordPress, HTML5 en→ CSS3. De omscholing is vervolgens succesvol afgesloten. Ik ontwikkel me daarna zowel in SEO specialist als WordPress verder.

Ik lees tijdschriften, bekijk ook artikelen, webpagina’s en webinars voor tips en info qua SEO specialist en WordPress en blijf op de hoogte. Net zoals in de ICT zijn er in SEO en WordPress ontwikkelingen. In mijn webpagina’s gebruik ik die vervolgens en bekijk hoe webontwikkelaars dit gaan aanpakken.

Het resultaat van Front End op webpagina’s als SEO specialist in WordPress is wat de bezoeker zelf op het scherm ziet. Toepassingen vindt men talloos in webadressen en apps. SEO en ‘t onderdeel SEA zoekmachine adverteren vormen SEM is Search Engine Marketing of zoekmachinemarketing. Vandaar dat SEO en SEA voor de commercie ‘t beste samen ingezet kunnen worden. Ze vergroten daardoor de zoekresultaten onder de online bezoekers. De SEO specialist kan dit namelijk regelen.

Via SEA-marketing zijn speciale doelgroepcampagnes voor eigen producten en diensten te maken. Door die gerichte marketingacties vindt men eenvoudig beoogde doelgroepen en kan men personen aan zich binden. Anders gezegd werken Marketing en SEO specialist samen, waarbij SEA en SEO specialist soms dezelfde persoon is.

“Bij SEO WordPress is heldere communicatie, goed luisteren en navragen belangrijk”

Hoe SEO WordPress invoeren?

Voordat men webpagina’s bouwt moet er eerst een duidelijk plan over de content, is inhoud en interne structuur bestaan. Hiermee bespaart men enerzijds correctietijd en anderzijds extra websitekosten.

Kies daarna in WordPress een sitethema dat vanzelf al snelle laadtijden en weinig laadvertraging, zogenaamde render blocking en overige onnodige elementen in zich heeft. Achteraf zijn deze moeilijk eruit te halen via extra programmeercode en plug-ins. Na vele testsessies qua laadsnelheid bij o.a. Pagespeed Insights is dan pas mogelijke verbetering in zicht. Render blocking vertraagt namelijk de sitelaadtijd, ergert sitebezoekers en vermindert de algehele Google waardering.

Als tweede onderdeel is de SEO kringloop in 5 onderdelen in te voeren. Daartoe behoren grondige doelgroepanalyse, zoekwoordonderzoek, content aanmaken, online publiceren en in o.a. sociale media kanalen openbaar maken en tenslotte in SEO tools alles uitvoerig laten testen. Dit kost tijd en vormt de basis voor uiteindelijk goede bruikbare SEO in diverse zoekmachines. Bovengenoemde volgorde voorkomt dat men achteraf benodigde aanpassingen moet maken.

Google en Bing hanteren zoekmachine ranking factoren als derde punt de technische staat webpagina, alle content en zoekwoorden dus tekst, foto’s en video’s, zogenaamde backlinks dus linken naar sites en sociale media en nog verblijfsduur bezoekers en trackingfactoren. Vervolgens horen nog de siteleeftijd, presentatie op smartphones en lokale resultaten tot deze groep. Daarnaast zijn er tientallen andere deels niet-openbare factoren die een rol spelen.

SEO tips WordPress klik→ YouTube

Ikzelf-icter-rvervoort-Richard-Vervoort

 

Via de bovenstaande ranglijstpunten beoordeelt Google e.a. de sites op hun inhoud, relevantie en belang voor weergave in hun zoekmachineresultaten wanneer iemand iets zoekt. Sitebouwers kunnen via allerlei OnPage en OffPage elementen de SEO resultaten in positieve zin ondersteunen en versterken.

Onderdelen in SEO die Google dit jaar belangrijk vindt kunnen over een tijdje minder interessant zijn bij SEO rangschikking. Qua algoritmen is die zoekmachine terughoudend en afwachtend. Daarom is het nodig om actuele ontwikkelingen te volgen, sites regelmatig te blijven testen en zo nodig via extra data aan te passen.

Goede WordPress sites hebben dus o.a.:

1. Sterke teksten WordPress 2. Prima prestaties 3. Goede SEO 4. Snelle laadtijd 5. Goede beveiliging 6. Backlinks 7. Veel site-bezoekers 8. Prima smartphone prestatie

Optimale content sitepagina’s als vierde deel moeten de volgende aspecten hebben. Ten eerste hoogwaardige teksten en ca. 600 tot 1600 woorden pagina-inhoud. Tweede punt is het aantal zoekwoorden oftewel keywords belangrijk. Relevante foto’s, liefst ook video’s en correcte hoofdstukken h1, h2 ect. vormen eveneens belangrijke delen. Linken naar interne categorieën en verwante artikelen en externe linken naar websites als vijfde en zesde en externe backlinks naar jouw site als zevende deel. Tenslotte moet de site als geheel snel, veilig en qua inhoud relevant werken en moet alle tekstinhoud ook werkelijk bij de gekozen keywords passen.

Positionering zoekwoorden is ‘t vijfde deel om goed in SEO te scoren. Die kernwoorden behoren in het h1 hoofdstuk en liefst ook in de overige titels vermeld te staan. Bovendien horen ze in mega titel, adressen van deelpagina’s, de permalinks genoemd te worden, in het begin en einde van teksten en in relevante foto’s.

Backlinks zijn nadat ze waren verworven via de Trust Flow als score tussen 0 en 100 te bepalen. Trust Flow in een website is de backlink-kwaliteit van linken die naar die specifieke site leiden. Hoge scores geven aan dat veel kwalitatief hoogwaardige linken erheen leiden. Majestic Analytics uit Engeland heeft hiervoor hun veel gebruikt tool Majestic Flow Metrics beschikbaar. Daarnaast kent men nog andere soortgelijke flows zoals Citation Flow.

Hierna is het werk natuurlijk niet klaar. Er volgen nog diverse stappen in de precieze afstelling waarna dit met testen te controleren, te wijzigen en verbeteren is.

Vanaf 2024 treedt in de EU de→ Wet inzake digitale diensten in werking. Die wetsregels bepalen de verantwoordingsplicht van digitale aanbieders in de Europese Unie en gaan o.a. transparantie vergroten. Uitwerking zal dit hebben op de transparantie bij factoren die optimalisatie in zoekmachines bepalen.

Welke appbouw methoden?

Er talloze apps in omloop bij laptop, tablet en smartphone. Vooral bedrijven en organisaties hebben ze. De betreffende houderskosten zijn wel hoger dan bij sites.

Apps kun je zelf gaan creëren met codetalen, laten maken door appbouwers of via appmaker-platforms en ‘t bouwdoosprincipe zelf gaan vormgegeven. Apps betekent applicatie en is gebruikssoftware voor smartphone, tablet en laptop. De toepassingen zijn heel breed. Klassieke smartphones-apps die alléén op ‘de platforms App Store en Google Play functioneren heten native apps. Apps die onafhankelijk qua platform en alléén op de browser werken heten progressive web apps. Die laatste groep kan nog onderverdeeld worden in web apps, hybride apps en cross platform apps. Meer info hierover staat in→ appbouwers en→ hier.

Gouden divider site Richard Vervoort
Richard Vervoort

“Ik ben Richard Vervoort uit Venlo en had kort geleden de IT-opleiding SEO en WordPress gedaan. Ik ben wekelijks actief daarmee bezig en heb eigen webpagina’s online en in beheer. Verder ben ik buitengewoon geïnteresseerd in→ veiligheid online, omdat dit steeds belangrijker wordt. In SEO, WordPress en veiligheid online ontwikkel ik me verder met vakliteratuur, zelfstudie en er veel mee bezig te zijn.

In ‘t tweede loopbaangedeelte wil ik als werknemer SEO specialist en WordPress websitebouwer aan de slag. Tijdens dit werk wil ik Richard Vervoort in WordPress bouwen en via SEO data vindbaar maken in zoekmachines. Vooral bij SEO zie ik in webpagina’s verbeterpunten. Online diensten en producten van bedrijven en organisaties wil ik optimaal gaan presenteren en mij daarvoor inzetten.

In het werk zoek ik naar creatieve oplossingen, beschik over technisch en analytisch inzicht, werk nauwkeurig en ben ‘n doorzetter en luister goed. Mijn talenkennis kan ik hierbij goed gebruiken en ook mijn achtergrond in verkoop en klantenservice.

Momenteel werk ik Richard Vervoort al langer in een andere sector en wil mij helemaal gaan richten op genoemde ICT-delen. Jaren geleden heb Duits en Duitsland-Studies gestudeerd in Nijmegen en daarna jarenlang gewerkt in de verkoop en klantenservice Duits bij enkele MKB-bedrijven in de regio.

Zullen we een kop koffie drinken en over SEO expert, WordPress en online veiligheid praten en kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen?”

Richard Vervoort | SEO specialist | WordPress websitebouwer
  • Creatief | Analytisch | Nauwkeurig | Luisteren
  • Gedreven in SEO en WordPress